به فروشگاه "بوتان ایران" خوش اومدید...

نکات نگهداری آبگرمکن

شما می توانید عمر آبگرمکن های تجاری و مسکونی خود را افزایش دهید و با انجام چند کار تعمیر و نگهداری معمولی از نشتی جلوگیری کنید. نشتی آبگرمکن ها اغلب به دلیل فشار زیاد آب یا انبساط حرارتی ایجاد می شود. می توانید فشار آب آبگرمکن خود را با یک گیج اندازه گیری کرده و با نصب یک شیر کاهنده فشار یا یک مخزن انبساط حرارتی در صورت لزوم آن را تحت کنترل داشته باشید.

تعمیر و نگهداری معمولی برای آبگرمکن

این کارهای تعمیر و نگهداری ساده به کارکرد ایمن و کارآمد آبگرمکن شما کمک می کند. همیشه قبل از انجام هرگونه تعمیر و نگهداری آبگرمکن برق را قطع کنید.

مواد قابل اشتعال را پاک کنید

به طور مرتب اطراف آبگرمکن را از نظر وجود مواد قابل اشتعال مانند مواد شیمیایی تمیزکننده، رنگ، بنزین و سایر مواد قابل احتراق مانند کاغذ یا پارچه های تمیز کننده بررسی کنید. هرگز مواد قابل اشتعال را در نزدیکی آبگرمکن نگهداری نکنید.

نشت را بررسی کنید

هر ماه اطراف آبگرمکن را برای هر گونه نشتی بررسی کنید. شیرهای آسیب دیده را تعویض یا تعمیر کنید.

دما را تنظیم کنید

دمای آب در آبگرمکن شما باید در 120 درجه فارنهایت نگه داشته شود تا از سوختن آن جلوگیری شود و در مصرف انرژی صرفه جویی شود. به ازای هر 10 درجه کاهش دما، می توان انتظار داشت تا 5 درصد در هزینه های انرژی صرفه جویی شود.

مخزن آبگرمکن را تخلیه و شستشو دهید

شستشوی آبگرمکن خود حداقل یک بار در سال از تجمع رسوب جلوگیری می کند و عمر دستگاه شما را افزایش می دهد. برای شرایط آب سخت ممکن است بخواهید مخزن آبگرمکن را بیشتر از یک بار در سال شستشو دهید. برای تخلیه مخزن آبگرمکن خود، یک شلنگ باغبانی را به شیر تخلیه وصل کنید و چند گالن آب را تخلیه کنید تا آب شفاف شود. یا می توانید از پمپ انتقال و شیلنگ آب گرم برای کاهش زمان تخلیه و افزایش فشار هنگام شستشوی مخزن آبگرمکن استفاده کنید.

شیر T&P را بررسی کنید

سالی یکبار شیر رهاسازی دما و فشار (T&P) را تست کنید تا از عملکرد صحیح آن مطمئن شوید. تجمع مواد معدنی و زنگ زدگی می تواند باعث از کار افتادن آن شود. همیشه برچسب روی شیر تخلیه فشار را بررسی کنید تا دستورالعمل‌های مربوط به بهترین روش‌های آزمایش را بیابید.

میله آند را بررسی کنید

میله آند داخل آبگرمکن به محافظت از مخزن در برابر نشتی کمک می کند و باید هر از چند گاهی بررسی شود و در صورت نیاز تعویض شود . زمانی که فقط سیم تکیه گاه لخت باقی مانده باشد ، میله آند باید تعویض شود.

سیستم FVIR را بررسی کنید

تمام آبگرمکن های گازی مسکونی که پس از سال 2003 تولید شده اند دارای سیستم FVIR (مقاوم در برابر اشتعال بخار قابل اشتعال) خواهند بود. این واحدها دارای یک محفظه احتراق مهر و موم شده با صفحه ویژه طراحی شده “Flame Arrestor” در قسمت زیرین آبگرمکن هستند. برای اینکه آبگرمکن به اندازه کافی هوای اولیه به داخل محفظه احتراق کشیده شود تا احتراق حفظ شود، صفحه برقگیر باید تمیز نگه داشته شود. در شرایط عادی، عمل اشتعال مشعل، گرد و غبار و پرز را از صفحه برقگیر پاک می کند. با این حال، اگر گرد و غبار، پرز و سایر زباله‌ها انباشته شد، در صورت لزوم تمیز کنید.

شعله‌گیر مسدود شده را تمیز کنید

می‌توانید با یک برس پلاستیکی نرم، شعله‌گیر آبگرمکن را تمیز کنید تا هرگونه زباله، پرز یا گرد و غبار را پاک کنید. برای تمیز کردن برس از جاروبرقی استفاده کنید و این کار را تکرار کنید تا برس تمیز شود.

عایق آبگرمکن

آبگرمکن های جدیدتر معمولاً از عایق جدید فوم «R-Value» بالاتر استفاده می کنند و به پتوهای عایق اضافی نیاز ندارند. اگر آبگرمکن شما قدیمی تر است و در لمس گرم است، اضافه کردن یک پتو عایق یا عایق لوله می تواند راه خوبی برای صرفه جویی در مصرف انرژی باشد. اگر تصمیم به استفاده از پتوی عایق دارید، مهم است که هرگز دریچه های هوا، برچسب های هشدار دهنده یا وسایل ایمنی را نپوشانید. در برخی موارد تعویض آبگرمکن با مدل جدیدتر ممکن است گزینه بهتر و مطمئن تری باشد.

در صورتی که نیاز به راهنمایی و یا تعمیر توسط متخصص دارید می توانید با شماره تلفن: 09194458440 تماس حاصل فرمایید.

نظرتان را بنویسید